واقعیت بازاریابی محتوا

در فضای امروز کسب‌و‌کار، بازاریابی به عنوان یکی از ارکان اساسی در هر کسب‌و‌کاری پذیرفته شده‌است. بازاریابی محتوا به عنوان یکی از گرایش‌های مهم و تأثیرگذار بازاریابی، توانسته تأثیر بسزایی در رشد و نمو تمامی کسب‌و‌کارها داشته باشد. در حال حاضر پرسش در مورد اهمیت و ضرورت بازاریابی محتوا به پرسشی پیش‌‌پاافتاده و بدوی مبدل شده‌ و کمتر کسی از فعالان در این حوزه از اهمیت آن بی‌اطلاع هستند. اما با وجود ضرورت و اهمیت بازاریابی محتوا، همچنان صاحبان کسب‌و‌کار از مراحل و نحوه پیاده‌سازی این ابزار قدرتمند بی‌اطلاع هستند که در نهایت این عدم آگاهی، منجر به درک نادرستی از نتایج بازاریابی محتوا و اهداف بازاریابی محتوا می‌شود. در این مقاله قصد داریم با شناخت دقیق‌تر برخی مفاهیم و چگونگی کارکرد آنها نتایج بازاریابی محتوا را قابل فهم‌تر کنیم تا در نهایت انتخاب و دستیابی به اهداف بازاریابی محتوا برای شما عزیزان به آسانی مهیا شود. وضعیت فعلی بازاریابی و تولید محتوا در کسب‌و‌کار همواره برای رسیدن به ایده‌آل‌ها باید شرایط فعلی را به خوبی شناخت. بر اساس آخرین پرسشنامه‌های B2B مؤسسه بازاریابی محتوا، حدود ۴۳ درصد از کسب‌وکارها، صرفا به صورت اجباری به تولید محتوا می‌پردازند. علاوه بر این، موارد زیر از نتایج این پرسشنامه نیز قابل تأمل است: ۵۳ درصد از کسب‌وکارهایی که به این پرسشنامه پاسخ داده‌اند، دارای تیم بازاریابی محتوا متشکل از ۱ نفر هستند. ۳۸ درصد از تیم‌های بازاریابی محتوا بر این عقیده‌اند که اهداف بازاریابی محتوا و انتظارات کسب‌وکارها از نتایج بازاریابی محتوا از آنچه می‌تواند حاصل شود، غیرواقعی است. سایر سنجه‌های موجود در این نظرسنجی، حاکی از چشم‌انداز مثبت بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۸ است. تعریف چشم‌انداز و مشخص‌کردن اهداف و انتظارات از بازاریابی محتوا، نقشی مهم و کلیدی در انجام فرایند بازاریابی محتوا و حذف موانع و مشکلات بازی می‌کند که در نهایت می‌تواند موجب رشد ارزش برند شود. در صورتی که می‌خواهید بدانید که آیا انتظارات شما از نتایج بازاریابی محتوا به‌درستی انتخاب شده‌اند، با ما همراه باشید. آیا نتایج بازاریابی محتوا به سرعت نمودار ‍‌می‌شود؟ یکی از غیرواقعی‌ترین انتظاراتی که از بازاریابی محتوا می‌توان داشت، این است که بخواهیم به سرعت نتایج فعالیت‌های خود را ببینیم. بازاریابی محتوا یک فرایند تدریجی و مستمر است که آثار و نتایج آن به مرور زمان نمودار می‌شود. فرایند بازاریابی محتوا بر اساس مدل محرک-پاسخ عمل می‌کند. در این فرایند شما با انجام یک حرکت نظیر تولید محتوا، عکس‌العمل مخاطبان خود را مورد بررسی قرار می‌دهید و نقاطی که مخاطبان نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند را تشدید می‌کنید. اما به خاطر داشته باشید که این فرایند با سرعت پایینی اتفاق می‌افتد. برای موفقیت بازاریابی محتوا چه مدت زمانی کافی است؟ بازاریابی محتوا نیز همانند سایر واحدهای موجود در کسب‌وکار قابل ارزیابی است. اما همانطور که گفتیم مدت زمانی که باید برای دریافت بازخورد مناسب از فعالیت‌های این واحد منتظر بمانیم، طولانی خواهد بود. به طور کلی، برای دریافت بازخورد مناسب از فعالیت‌های بازاریابی محتوا باید در حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان به این واحد تخصیص داد. پس از گذر این زمان می‌توانید در مورد ادامه یا توقف فعالیت این واحد از کسب‌وکار تصمیم‌گیری کنید. البته، ناگفته نماند که این زمان با جنس صنعت و کسب‌وکار رابطه مستقیم دارد و ممکن است این زمان به یک یا ۲ماه تقلیل یا به بیش از ۲سال افزایش یابد اما نکته‌ای که مشخص است اینکه برای رسیدن به نتایج دلخواه، صبر و پشتکار در انجام فرایندهای بازاریابی محتوا و تولید محتوا بسیار تعیین‌کننده خواهدبود. یکی از غیرواقعی‌ترین انتظاراتی که از بازاریابی محتوا می‌توان داشت، این است که بخواهیم به سرعت نتایج فعالیت‌های خود را ببینیم. بازاریابی محتوا یک فرایند تدریجی و مستمر است که آثار و نتایج آن به مرور زمان نمودار می‌شود چگونه اهداف بازاریابی محتوا را واقع‌گرایانه کنیم؟ همانطور که گفتیم، نتایج بازاریابی محتوا در مدت زمان کوتاه خود را نمایان نخواهد کرد. به همین دلیل باید اهداف بازاریابی محتوا را با دقت بالایی برگزید. به همین جهت توصیه می‌کنیم تا اهداف خود را بر اساس متد S.M.A.R.T، واقع‌گرایانه کنید. این متد از ۵ مرحله تشکیل می‌شود که عبارتند از: خاص‌بودن: از خود بپرسید که با استفاده از بازاریابی محتوا قصد دارید به چه چیزی برسید. ترافیک بیشتر؟ فروش بیشتر؟ یا…؟ قابلیت اندازه‌گیری: برای آنکه اهداف شما واقعی باشند، بایستی آنها را با استفاده از بنچمارک‌ها اندازه‌گیری کنید. افزایش ترافیک را می‌توان با استفاده از Google Analytics سنجید. چه تعداد بازدیدکننده برای شروع کمپین لازم دارید؟ قابلیت دستیابی: همواره از قابلیت دسترسی اهداف، اطمینان حاصل کنید. سنگ بزرگ علامت نزدن است. با توجه به امکانات و شرایط اهداف را تعیین کنید. مرتبط‌بودن: چگونه تکنیک‌های بازاریابی محتوا به مشتریان و شرکت کمک می‌کند؟ صرفا داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند کمکی بکند. باید بتوانید ارتباط بین اهداف و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود را به خوبی مشخص و شفاف کنید. دارای زمان خاص: اهداف باید دارای زمان‌بندی باشند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، برای دستیابی به اهداف بازاریابی محتوا حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان نیاز است.

1397/6/11       00000             واقعیت بازاریابی محتوا       سئو Seo , فناوری ، تکنولوژی ، IT و.. , کسب و کار



 7Agahi.ir سامانه تبلیغاتی 7 آگهی
7Agahi.ir سامانه آگهی رایگان هفت آگهی


یادداشتها و چرکنویس های من parhost.net گروه فنی مهندسی پرهاست
یادداشتها و چرکنویس های من… یادداشتها ، مطالب ، نکات مهم و کاربردی … :: parhost.net گروه فنی مهندسی پرهاست


پایگاه اطلاع رسانی ArcObject.ir , پایگاه اطلاع رسانی پرهام حیدرنیا , پایگاه اطلاع رسانی ابزارهای فناوری اطلاعات , پایگاه اطلاع رسانی انجمن فناوری اطلاعات , پایگاه اطلاع رسانی آرک مپ ArcMap.ir , پایگاه اطلاع رسانی اخترشناسان ایران , پایگاه اطلاع رسانی با فرهنگ , پایگاه اطلاع رسانی نرم افزارهای جغرافیایی , پایگاه اطلاع رسانی 42152.ir , پایگاه اطلاع رسانی اطلس ها , پایگاه اطلاع رسانی مدیریت و دسترسی به آدرسها و لینکهای اینترنتی , پایگاه اطلاع رسانی شهید شیرودی , پایگاه اطلاع رسانی فروش محصولات فرهنگی , پایگاه اطلاع رسانی روندها Trand.ir , پایگاه اطلاع رسانی بهترین گروه و انجمن , پایگاه اطلاع رسانی 88080.ir , پایگاه اطلاع رسانی همیار اس ام اس و پیامک های انبوه
وبلاگ پرهاست , , گروه فنی مهندسی پرهاست , , آموزش هنرهای دوزندگی و چهل تکه دوزی با شادی در شادی دوز با مدیریت مهین حیدرنیا ShadiDooz.ir , , وبلاگ گروه فنی مهندسی پرهاست , , 7Agahi.ir سامانه آگهی رایگان هفت آگهی
Copyright © 2002-2018, toolsit.ir. Design and Hosting by ParHost All Rights Reserved.
2114